Η Ίρις είναι το new entry στην ομάδα του Siountri School. Έρχεται με πολύ κέφι και βαλίτσες γεμάτες… Αγγλία. Μ’ ένα MPhil από το Πανεπιστήμιο του Cambridge στη φιλοσοφία της εκπαίδευσης (Knowledge, Power & Politics) και μ΄ ένα ΒΑ στις Πολιτικές Επιστήμες από το University of Essex, το ακαδημαϊκό της υπόβαθρο είναι εντυπωσιακό.
Η Ίρις, με μπαμπά Έλληνα και μαμά Βρετανίδα, φοίτησε στο αγγλόφωνο σχολείο Saint Catherine’s κι έφυγε στα 16 της χρόνια για την Αγγλία, προκειμένου να ολοκληρώσει τα δύο τελευταία χρόνια του σχολείου και να προετοιμαστεί για τα A’ levels. Εσωτερική σε βρετανικό σχολείο. Πώς ήταν άραγε αυτή η εμπειρία σε τόσο μικρή ηλικία- για τα δεδομένα της Ελλάδας; Η απάντηση είναι ανατρεπτική! «Στο εσωτερικό σχολείο έμαθα με τον καλύτερο τρόπο πώς μπορεί να νιώθει κανείς τόσο κοντά στους καθηγητές του. Και πώς το σπίτι και το σχολείο μπορούν να γίνουν ένα. Είναι ένα!» μας εξηγεί. Το σχολείο είναι γνώση, είναι σχέσεις, είναι ζωή. Αυτή είναι η πεποίθηση πάνω στην οποία θέλει να δουλέψει και για αυτό ακριβώς επέστρεψε στην Ελλάδα.
«Είμαι ενθουσιασμένη τώρα με τα παιδιά γιατί είναι τόσο ανοιχτά» σημειώνει η Ίρις. Στο μάθημα η ίδια θέλει να κάνει τα Αγγλικά ένα όχημα για να εκφράζουν τις ιδέες, τις απόψεις και τα συναισθήματά τους. Να μιλούν για όσα τα απασχολούν. Θέλει να δείξει στα παιδιά πως η γλώσσα είναι πραγματικά ένα εργαλείο που χτίζει γέφυρες μεταξύ ανθρώπων ώστε να τους γνωρίσεις καλύτερα και να επικοινωνήσεις σε βάθος. Δεν αφορά απλώς ένα χαρτί. «Τι να κάνουν μετά με τη γλώσσα, αυτό είναι το πιο σημαντικό» λέει η Ίρις. Εξάλλου, και η ίδια οδηγήθηκε στη διδασκαλία της γλώσσας ακριβώς γιατί αναζητούσε την επικοινωνία και τη χαρά που σου προκαλεί.
Πώς κατορθώνει να ανοίγονται στο μάθημα οι έφηβοι του Proficiency; «Νομίζω πως επειδή είμαι και εγώ ανοιχτή. Τούς ακούω. Μπορεί μια μέρα να είναι κουρασμένα τα παιδιά από τις τόσες υποχρεώσεις και να μην έχουν κέφι να κάνουν κάτι. Κάνουμε κάτι άλλο, ώστε να είναι αποτελεσματικό. Δεν είμαστε ρομπότ! Είναι μια αμφίδρομη σχέση» απαντά η Ίρις. Η μεγάλη της φιλοδοξία είναι να μεταφέρει στα παιδιά την αγάπη για τη γνώση. Να διαβάζουν τα παιδιά για απόλαυση, να συνεχίζουν τις συζητήσεις για κοινωνικά θέματα που τους απασχολούν κι εκτός τάξης, να έχουν όρεξη. Αυτό τους εύχεται ολόψυχα και πριν και μετά τις εξετάσεις. Πάντα.